Napęd bramy garażowej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nokius
    Rider
    • 2010
    • 498

    Napęd bramy garażowej

    Zamieszczone przez moss
    Jeżeli chodzi o naklejki to musiałbym mieć logo w dużym rozmiarze, podane wymiary (01 i o2) i mogę załatwić takie naklejki w drukarni (na dobrym jakościowo papierze samoprzylepnym;połysk)
    Pozdrawiam

    Wymiary OII FL to 79mm tył i 89mm przód. Projekt w drukarni w Gdyni kosztuje 100 zł i 20 zł za komplet ( przód,tył )więc nie wiem czy taniej u kolegi nie wyjdzie. Naklejka wyjdzie lepiej na czarnym macie (oryginał jest tak zrobiony)
    O3
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
    O2
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454
  • p690
    Ambiente
    • 2008
    • 216

    #2
    Napęd bramy garażowej

    Zastanawiam się nad kupnem automatu do bramy garażowej uchylnej o pow do 9m2
    Czy możecie polecic jakiegoś konkretnego producenta (dystrybutora) , model ?
    Na co zwrócic uwagę :roll:


    Pozdrówka

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Pytanie czy masz jakis naped do bramy wjazdowej lub czy planujesz w przyszlosci.

      Co do garazu.

      Uchylna gola blacha, czy pelna z desek :lol:

      Chodzi o to czy lekka czy ciezka, bo to generalnie ma znaczenie.



      Taki model polecam, do lekkiej bramy.

      Ciezkie 3-4m szerokie to zalozyc mocniejszy


      Mozna tez isc w cos takiego




      Kiedys montowalem komus taki najtanszy naped z allegro za chyba 400zl do ciezkiej bramy i w sumie dziala, ale jak widzialem jak reagowala szyna i jak silnik meczyl sie przy tym, to stwierdzilem ze nie daje zadnej gwarancji na dzialanie tego, ale klient sie uparl ze ma byc bardzo tanio :twisted:


      Te napedy Came i Nice montowalem. Mialem stycznosc z Hormanem, ale jest/byl problem z czesciami jak cos padlo.

      Oprocz tego mozna sie zastanowic nad Faac, ale z tymi nie mialem stycznosci.

      Generalnie wszystko zalezy od tego jaki budzet, ile razy dziennie ma sie to otwierac/zamykac, rodzaj bramy (jej ciezar).

      Nie podales czy garaz ma wejscie osobne czy nie (drugie drzwi dla obslugi), bo jak nie to trzeba jeszcze mechanizm rozlaczajacy naped (koszt od kilkudziesieciu do 150zl) na wypadek zaniku napiecia lub ew. awarii napedu.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • p690
        Ambiente
        • 2008
        • 216

        #4
        Witaj Maicroft,

        Nie posiadam jeszcze bramy wjazdowej, jest duzą szansa że w tym roku ją założę.
        Co do bramy garażowej, jest to blacha ocieplona styropianem i wykończonna panelami PCV od wewnątrz. Garaż nie posiada przejścia do domu więc jak najbardziej gdy braknie prądu muszę mieć możliwość dostania się do środka.

        Garaż otwierany jest - średnio 3-4 * dziennie

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          p690, http://came.pl/?download&id=163

          Z tego potrzebujesz automat z szyna, odbiornikiem i pilotem(pilotami)

          oraz 001V121 Wysprzęglenie siłownika z zewnątrz linką o długości 3 m to praktycznie da sie zalozyc do kazdej bramy. Czasem cos trzeba przerobic, a czasem to wystarczy zwykly pancerzyk, linka, z jednej strony w automacie jest juz wszystko gotowe, a przy bramie trzeba jakis trzymacz zrobic i zakrecic np, wokol klamki.


          730zl brutto kosztuje zestaw VER900+pilot+karta czestotliwosci do tego szyna od 400zl w wzwyz.

          Szyny sa z paskiem i z lancuchem, te pierwsze moze sa i cichsze, ale ja jakos zawsze mialem wieksze zaufanie do lancuchow, w dodatku sa tansze.

          Potem jakbys kiedys robil brame wjazdowa kupisz automat BX Strong (wytrzymuje nawet kute bramy o swietle wjazdu 3-4mb) albo do kutych bardzo ciezkich bram automat ATI i przy pomocy jednego pilota otwierasz jedno i drugie.

          U rodzicow te automaty jezdza juz 7 lat i nic im nie jest. Klienci maja po 12 lat i tez dawaly rade, najczesciej uszkodzeniu przy ciezkiej bramie garazowej ulegal sam mechanizm, bo ktos spuscil brame ktora wazy 200kg i z rozpedu miala to wyhamowac zebatka, gdzie zab ma 3m :roll:

          Nie spotkalem sie zeby gdzies padla elektronika, jak cos to pada bezpiecznik albo trafo(to jak byly burze) albo w Polskich starych automatach po 10-15 latach przepalaly sie juz przekazniki, wystarczylo zmienic i kolejne kilka lat z glowy.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • p690
            Ambiente
            • 2008
            • 216

            #6
            Maicroft,
            Dzieki wielkie za szczegółową odpowiedź.
            Patrząc na to wszystko chyba zaczekam jeszcze kilka miesięcy i zamontuje automat garażowy wraz z siłownikami do bramy ogrodzeniowej uchylnej. Sporo tego do zrobienia więc chyba wezmę fachowców żeby samemu czegoś nie sknocić i żeby sprawa została kompleksowa załatwiona. :?

            Komentarz

            • phoneman
              RS
              • 2008
              • 3374
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Podepnę się pod temat, a co sądzicie o automatyce NICE ?
              .

              Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

              Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                u mnie 2 sasiadow ma Nice do bram - jeden nie narzeka , drugi juz 4 razy w ciagu 2 lat wymienial lozyska w silniczku i osi zebatki , tej zimy polecialo uzwojenie w wirniku.

                Ja mam Bft - porownujac do Nice - o wiele wiekszy silnik i wyglada o wiele solidniej - jak na razie sprawuje sie bezproblemowo

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10964
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  ja mam Nice do garażu i bramy wjazdowej
                  i bez problemu działa 3 lata
                  jeden pilot do dwóch bram :szeroki_usmiech
                  programuje się te automaty bezproblemowo w szerokim zakresie
                  ogólnie jestem mocno zadowolony
                  co do faac to już nie pamiętam, ale były droższe i mniej funkcjonalne
                  natomiast ogólnie rzecz biorąc to jest to samo
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    marekzu, No tak jak ktos poszedl na cene i zalozyl slabiutki naped do ciezkiej bramy, albo brama chodzila ciezko i wpadl na pomysl montazu silownika, bo przeciez szkoda sie meczyc to takie sa skutki.

                    Nie raz widzialem bramy ktorych nie dalo sie przesunac, a klient zamiast najpierw zgodzic sie na naprawe samej bramy a potem montaz napedu, ma zupelnie inne podejscie do tematu i takie sa skutki potem :lol:


                    W starych napedach Nice faktycznie lozyska byly slabsze, ale problem pojawial sie dopiero po 6-8 latach intensywnej pracy.

                    p690, Dokladnie jak masz zamiar robic brame, to zrob dwie sprawy naraz. Mozesz sie odezwac potem jaka masz brame i jaki komplet Ci zaoferowano
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • p690
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 216

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      p690, Dokladnie jak masz zamiar robic brame, to zrob dwie sprawy naraz. Mozesz sie odezwac potem jaka masz brame i jaki komplet Ci zaoferowano
                      OK
                      Dzięki

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        #12
                        Skorzystam i ja z tego topiku.
                        Jestem na kupnie bramy garażowej z napędem.

                        Parametry mniej więcej jak u p690 - wymiary nie przekraczają 250cmx250cm. W przyszłości chcę do tego dołożyć dwie bramy również na pilota. Dobrze by było obsługiwać to jednym pilotem.

                        Stoję przed wyborem Hormann lub Wiśniowski.
                        Budżet - ok 3,5k PLN. Fajnie byłoby go nie przekroczyć, choć nie jest bardzo sztywny.
                        Co możecie polecić? Jakich instalatorów w Krakowie i okolicach? Hormann ma akurat tylko jedno przedstawicielstwo na Kraków więc odpada problem dealerów. Wiśniowski ma z kolei różnych dystrybutorów i jak mi dwóch podliczyło bramę napęd i montaż to wyszło dużo drożej niż u Hormanna.

                        Jak z awaryjnością/bezawaryjnością? Może jacyś inni producenci?
                        Maicroft - co byś polecał? A może nawet byś chciał się podjąć zadania?
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Hormann sie ceni, a Wisniowski robi bramy rozne jedne lepsze drugie gorsze, ale napedy te ktore przynajmniej ja widzialem, to taki tani polski wyrob na silniczku od wycieraczek samochodowych z przekladniami, ktore nie wzbudzaja zaufania. :roll:

                          Brame uchylniaka od Wisniowskiego mozesz kupic, jest to tansza alternatywa niz Hormann, sa jeszcze inni producenci typu BramStal itd, ktore sa jeszcze tansze. Jak chcesz segmentowke garazowa to wiele ogladalem w tym takie chinole z Castoramy i jednak za cos sie placi w wypadku Hormana i to widac.

                          Potem do tego naped kupic, nawet taki jak koledze proponowalem, z tym ze kupic od razu pilot 4 kanalowy, zeby potem nie trzeba bylo ich zmieniac.

                          Nie wiem czy Ci powiedzieli ze na drzwi ktore sa w gabarytach budynku masz 7% VAT, na garaz wolnostojacy 22% i naped tez 22%.

                          Ja juz w tej branzy nie pracuje od prawie dwoch lat

                          P.S. Hormann ma swoich dilerow, ale ich produkty sprzedaja nie tylko dilerzy, chociaz ci pierwsi powinni miec lepsza cene.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • soszek81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1245

                            #14
                            Brama właśnie segmentowa. I tak jak piszesz - widać różnicę na plus u Hormanna.
                            U Wiśniowskiego brama jak brama - ale napęd to dla kogoś kto otwiera bramę raz na rok.

                            O VAT mówili. Z tym że jak u mnie brama + montaż - inaczej się nie interesuję.

                            U mnie taki plus że mam baraż w bryle budynku
                            http://www.osiedleskalne.pl/news/images/1.jpg - takie coś, foto ze strony dewelopera.

                            Przejście do garażu z wnętrza domu więc nie muszę się bawić w drzwi zewnętrzne i dodatkowy zamek.

                            U Hormanna ze sterowaniem jest niewesoło, ale mówili mi że w ich bramach jest wejście na dodatkowy moduł radiowy i można zastosować piloty innych producentów i z większą ilością kanałów właśnie jakby komuś było mało lub miał też jakąś inną automatykę a chciał jeden pilot.
                            No i z folderów mają jakąś bramę w promocji na 75cio lecie firmy w tym roku - jednak dopiero w sobotę będę się dowiadywał o szczegóły.
                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Teraz sa jakies promocje na bramy, czasem ocieplna a taka raczej potrzebujesz jak brama jest w bryle budynku jest tansza niz nieocieplana i to o 10-20%.

                              Kup dobra brame z montazem, wtedy masz 7% i do tego osobno naped. Napedu Hormana bym nie montowal z uwagi na cene(chyba ze cos sie zmienilo), do tego potem masz kombinacje z modulami, pilot z ktorego nie bedziesz korzystal itd. To Came nie wychodzi tak tragicznie drogo, a zamontowac mozesz nawet sam
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              Pracuję...